Γράφουν οι...

Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2012

για όσους έχουν ξοδέψει έστω και μία ωρίτσα περιμένοντας σε ουρές σε τράπεζες, ΙΚΑ, εφορία κλπ...

Και ναι... βρήκα χρόνο να ξαναγράψω!!! Είμαι σίγουρη ότι η απουσία μου ήταν αισθητή σε όλους τους φανατικούς αναγνώστες μου :P αλλά δε θα ήμουν καθόλου εντάξει αν δε μοιραζόμουν μαζί σας τι με κράτησε μακριά από τη μεγαλύτερη εξάρτησή μου (υπολογιστή+ίντερνετ)... Αφιερωμένη η ιστορία μου σε όλους τους αλληλέγγυους πολίτες που έχουν ξοδέψει έστω και μία ώρα να περιμένουν σε ουρά σε κάποια υπηρεσία!

Η φετινή χρονιά ξεκίνησε ελπιδοφόρα. Ναι! Επιτέλους θα πραγματοποιήσω ένα όνειρο μου! Θα φύγω για μερικούς μήνες στο εξωτερικό! Πόσο αφελής ήμουν... δεν είχα ιδέα τι μανούρα έχει η προετοιμασία για ένα τέτοιο εγχείρημα...

Πρώτη μου σκέψη ήταν... "Τι δουλειές θα πρέπει να έχω κάνει πριν φύγω έτσι ώστε να μην έχω καμία εκκρεμότητα πίσω π.χ. με την εφορία; ή έστω για να μην επιβαρύνω τους γονείς μου να τρέχουν στις διάφορες υπηρεσίες;"

1. Εφορία. Φυσικά όπως όλοι ξέρετε χρειαζόμαστε όσοι κάνουμε Φορολογική Δήλωση ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟ. Πείτε μου ρε παιδιά πότε το είπαν στις ειδήσεις, στα ραδιόφωνα κλπ κλπ; Που κάθε μέρα πήζουμε στις ειδήσεις και στη μιζέρια και μία ενημέρωση της προκοπής δε γίνεται! Φυσικά Κλειδάριθμο έπρεπε να πάρουμε μέχρι το τέλος του χρόνου... Άντε και εγώ κακώς και δεν το ήξερα.... Οι καημένοι άνθρωποι που χρειάστηκε ας πούμε μέσα σ αυτόν το μήνα να βγάλουν ΑΦΜ άρα και κλειδάριθμο δε θα του το δίνουν; ΕΛΕΟΣ!

2. Ασφάλιση. Καλό είναι όποιος φύγει για το εξωτερικό να έχει την ευρωπαϊκή κάρτα ασφάλισης για να μπορεί να έχει ιατρική περίθαλψη. Ακούγεται τόσο απλό και όμως...!!!

Ενημέρωση σε όλους τους 25χρονους που μέχρι φέτος ήταν ασφαλισμένοι σε έναν από τους γονείς τους... Όταν με το καλό γίνεις 25 ή πιάσεις δουλειά και ασφαλίζεσαι μόνος σου ΠΡΕΠΕΙ να διαγραφείς από την ασφάλεια των γονιών σου. Φυσικά, η Ελλάδα ακόμα χρησιμοποιεί παραδοσιακούς τρόπους αρχειοθέτησης οπότε αυτό δεν μπορεί να γίνει ηλεκτρονικά... 



Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Δημόσιο. Πήγα 11 η ώρα μετά τις δουλειές μου να διαγραφώ από το φορέα... Τα νούμερα όμως είχαν ήδη τελειώσει. Συγγνώμη, δηλαδή.... εγώ που εργάζομαι Δευτέρα με Παρασκευή από τις 9 μέχρι τις 4 (τυχαίο παράδειγμα) πώς ακριβώς θα χρησιμοποιώ όλες αυτές τις υπηρεσίες; Πρέπει να παίρνω άδεια; Και πώς είναι δυνατόν το ΙΚΑ, η εφορία κλπ κλπ να είναι γεμάτα κόσμο τα πρωινά; Κανείς δε δουλεύει; Πόσοι συνταξιούχοι υπάρχουν; 

Και τώρα που είπα συνταξιούχοι... ας μου εξηγήσει κάποιος κάτι... Γιατί πρέπει να εγκρίνουμε τα βιβλιάρια υγείας μας κάθε χρόνο; Ειδικά οι συνταξιούχοι... ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΠΕΘΑΝΟΥΝ... Ήμαρτον Θεέ... Οι καημένοι οι παππούδες που χρειάζονται και συνέχεια φάρμακα κάνουν ουρές να εγκρίνουν τα βιβλιάριά τους. Για μια σφραγίδα τεράστιες ουρές κάθε Γενάρη... 

Αφού ξοδέψω 2-3 μέρες για να πάρω ένα χαρτί διαγραφής (το οποίο επαναλαμβάνω θα έπρεπε να γίνεται αυτόματα είτε με το που κλείνω τα 25 είτε με το θάνατο μου -φτου φτου-) πρέπει να επισκεφτώ το ΙΚΑ. Τι ωραία τι καλά θα πάμε εκδρομή! Με λούζει κρύος ιδρώτας δύο μέρες πριν. Πρώτα θα πας στο Μητρώο μου είπαν να βγάλεις βιβλιάριο.. μπορεί βέβαια να μη γίνεται σε όλα τα υποκαταστήματα ΙΚΑ οπότε μπορούν να σε στείλουν στα κεντρικά στην Αριστοτέλους. Τυχερή θα σαι αν θα σου πάρει μόνο μία βδομάδα...

Αφού τελειώσεις με όλα αυτά κάνεις μία αίτηση για να βγάλεις την Ευρωπαϊκή Κάρτα Ασφάλισης.... Παίρνει από 2 λεπτά μέχρι 1 μήνα. Αααα... και σε περίπτωση που πουν να σου τη στείλουν με κούριερ να έχεις προνοήσει να έχουν την τελευταία σου διεύθυνση και όχι αυτή της πρώτης σου δουλειάς!

3. Το καινούριο δίπλωμα... Για όσους έχουν ακόμα τη ροζ κάρτα δίπλωμα και όχι τη ντιζαϊνάτη καρτούλα... 65 ευρώ τα παράβολα για να σου αλλάξουν την κάρτα. Αναγκαστικά πας σε μια σχολή οδηγών για να τη βγάλεις. Τσουπ σκάσε 15 ευρώ επιπλέον για τη δουλειά. Τσουπ και 10 ευρώ για τη φωτογραφία... 90 ευρώ δηλαδή το δίπλωμα... Τι φταίω ρε φίλε να πληρώσω 90 ευρώ επειδή ξεχάσατε να βάλετε λατινικούς χαρακτήρες στα παλιά διπλώματα; ΓΕΛΟΙΟΙ!!! Καλά για να μην αναφέρω ότι σκας 80 ευρώ στη σχολή οδηγών ΜΑΥΡΑ και δε σου δίνουν ούτε ένα χαρτί του κώλου που να αποδεικνύει ότι τους τα έδωσες. Και αν πεις και κάτι ακούς και το αστείο: "Μην ανησυχείς, εμπιστεύσου τη σχολή μας!!!". ΓΙΑΤΙ ΣΑΣ ΗΞΕΡΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΧΘΕΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΩ; Και φυσικά με το μηδαμινό ποσό των 90 ευρώ πρέπει να περιμένεις 1,5 μήνα για το καινούριο σου δίπλωμα... Το σύστημα κολλάει!!!!

Ουφφφφφφφφ... αυτά! Αν όλα πάνε καλά σε 2 μήνες θα τα έχω καταφέρει και θα φύγω ήρεμη! Για όσους θέλουν μία πιο ζωντανή εικόνα της κατάστασης ακολουθεί σχετικό βίντεο...


Και τέλος ένα σύνθημα που όλους μας ενώνει... Μηλιώκα είσαι ΘΕΟΣ!



3 σχόλια: